Kwaliteit en tevredenheid

Kwaliteit en tevredenheid 2020-01-20T17:01:44+00:00

HKZ – kwaliteitskeurmerk

A&S Groep is in het bezit van het landelijk kwaliteitskeurmerk HKZ. Dit certificaat geeft aan dat A&S Groep voldoet aan alle voorwaarden om optimale en verantwoorde zorg te kunnen leveren. Om het HKZ-certificaat te behouden wordt A&S Groep jaarlijks gecontroleerd door een externe, onafhankelijke organisatie.

Klik hier voor het HKZ-certificaat van de A&S Groep.

Cliënt tevredenheid

A&S Groep ziet zich zelf graag als een lerende organisatie die constant in ontwikkeling is. Uw mening, klachten, suggesties en de veranderende wet- en regelgeving zijn bijvoorbeeld factoren die aanleiding kunnen zijn om onszelf blijvend te verbeteren. Echter, één van de belangrijkste redenen om onze organisatie te verbeteren is uw tevredenheid.
U kunt als cliënt van de A&S Groep ons beoordelen op ZorgkaartNederland en ons verder helpen om onze organisatie te verbeteren.

ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg, dé plek waar mensen hun zorg-ervaringen met elkaar delen. ZorgkaartNederland werkt aan openheid in de zorg.

Klik op zorgkaartnederland en u ziet de waardering van A&S Groep B.V. in één oogopslag.

PREM

Daarnaast wordt er sinds 2019 jaarlijks kwaliteitsinformatie in de wijkverpleging opgehaald middels het meetinstrument PREM voor het meten van de ervaringen van de cliënt.
De uitvraag van de PREM betreft de verpleging en persoonlijke verzorging die thuis geleverd wordt. Deze zorg is gericht op gezondheidsbevordering, alsmede de taken die samenhangen met de zorgverlening zoals het indiceren, coördineren, signaleren, coachen en individuele, geïndiceerde preventie en zorg gerelateerde preventie, zoals verwoord in de aanspraak verpleging en verzorging. De beleving van de wijkverpleging door cliënten wordt gezien als een belangrijk onderdeel van kwaliteitsinformatie wijkverpleging.

Rapportcijfer/ Algemene waardering PREM 2019

Op de vraag “Zou u A&S Groep aanbevelen bij andere mensen met dezelfde aandoening of gezondheidsklachten?” beveelt 100% A&S Groep aan. En de vraag “En welk cijfer geeft u daar aan?” is het gemiddelde waarderingscijfer: 8,5.

Uiteraard laten we het daar niet bij. We zijn altijd benieuwd naar uw mening. Heeft u dus tips waarmee wij uw tevredenheid over onze zorg- en dienstverlening kunnen verhogen, aarzel dan niet. Kom langs op kantoor of pak de telefoon en bel ons op!

Medewerker tevredenheid

Ons medewerkertevredenheidsonderzoek kunt u hier vinden, deze FACTSHEET is een verkort overzicht van de resultaten van het ons medewerkertevredenheidsonderzoek

Inspectie

De Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) toetst periodiek of zorgorganisaties voldoen aan de kwaliteitsnormen voor de zorg. Op de website van de IGJ zijn de meest recente verslagen hiervan te vinden. In de afgelopen 4 jaar hebben wij echter geen bezoek ontvangen van de IGJ.